Selasa, 1 Februari 2011

Alfa Life - Baja Yang Menakjubkan!

http://www.alfalifetech.com/ 



Kebaikan Alfa Life:
-  Meningkatkan Hasil Tanaman Sehingga 185%.
-  Memelihara Alam Sekitar dan 100% Bebas Kimia.
-  Mengurangkan Kos Baja sehingga 70%. 
-  Penyerapan Baja 100% Melalui Daun dan Batang.
-   Boleh Digunakan Bila-Bila Masa, Tak Risau Jika Hujan.
-   Meningkatkan Kualiti dan Kesuburan Tanah.
-   Menggalakkan Tumbesaran Tumbuhan.
-   Tiada Musim Melawas yang Melampau.


Kelebihan Special Alfa Life:
-   Mengandungi Nutrien lengkap dan antioksida untuk tumbuhan.
- Smart Bacteria- bakteria berkomunikasi dengan tumbuhan.


Hasil satu tandan kelapa sawit seberat 94kg setelah penggunaan Alfa Life




Alfa Life merupakan baja foliar cecair organik bebas kimia 100% dan mesra alam. Ia dirumus khas dengan menggunakan Teknologi Bio-Nano yang berasal dari Taiwan, keluaran Bumiputera Malaysia dengan pengubahsuaian mengikut persekitaran tempatan.


Alfa Life mengandungi elemen nutrient makro dan mikro yang sesuai untuk semua jenis tanaman dan diperkayakan dengan Zeolite, Guano, Garam Bukit, Habbatus Sauda, juga mengandungi vitamin-vitamin dan antioksida yang penting seperti Karoten, Xanthones, B1, B2, B6, C, E, K, & Niasin yang meningkatkan daya tahan penyakit dan serangan makhluk perosak (teknologi Anti-Graviti)


Alfa Life mengandungi mikro-organisma berfaedah yang terdiri daripada 3 Mikrob utama iaitu Bakteria Fotosintesis, Bakteria Yis dan Bakteria Asid Laktik. Ia mempunyai perumah yang menyediakan sumber lengkap untuk bakteria terus hidup dan membiak bagi jangka masa panjang dan mampu menghalang bakteria lain yang tidak berguna dari terus memberi kesan negatif.



Setitis Alfa Life mengandungi sejuta mikro yang akan membiak dalam 20 minit. Smart Bacteria ini menyimpan tenaga gema dan dirakam melalui tenaga getaran bunyi dan cahaya. Maklumat lanjut mengenai bakteria ini, klik SINI.


Alfa Life juga diperkayakan dengan nutrien-nutrien penting yang ada pada baja kimia lain seperti Aluminium, Boron, Calcium, Carbon, Copper, Iron, Magnesium, Manganese, Molybdenum, Nitrogen, Oxygen, Phosphorous, Potassium, Sodium, Sulphur & Zinc. Maklumat lanjut mengenai nutrien ini, klik SINI.


Harga
Untuk baja hebat, menjimatkan kos dan telah terbukti keberkesanannya ini, Harga Jualan kami adalah: 1 tong 4 liter = RM360.



*     Kami lebih utamakan jualan secara Cash On Delivery (COD) (di Semenanjung Malaysia sahaja) berbanding secara pos kerana ingin memberikan penerangan lanjut. 

**   Bagi pelanggan di Sabah/ Sarawak, harga adalah RM420 termasuk penghantaran & penerangan.

*** Pembelian bagi kuantiti yang banyak akan mendapat harga ISTIMEWA!




Untuk maklumat lanjut, hubungi 
En Ikhwan: 019-588 3232/ 017-535 7180 atau 

Hasil Tanaman Kelapa Sawit Selepas Penggunaan Alfa Life selepas 6 bulan



Kenapa masih menggunakan teknologi 1970-an lagi sedangkan teknologi ALFA LIFE ini lebih baik dari segi KOS, HASIL dan MESRA ALAM



Pilihlah ALFA LIFE
 INGAT BAJA, INGAT ALFA LIFE


Pengilang:
Alfa Life Technology Sdn. Bhd. (886334-A)
51, Jalan Cempaka 1A,
Anugerah Suria, Sg Choh,
48200 Serendah,
Hulu Selangor, Selangor D.E.
http://www.alfalifetech.com/

8 ulasan:

  1. cara penggunaan pada pokok sawit bgmana? sembur pada pangkal pokok ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, sembur pada pangkal pokok dan sedikit pada daun utk pokok kecil.

      Padam
    2. Salam...klu di kwsan temerloh mane nak dapatkan ya?

      Padam
    3. Salam. Boleh encik bagi nombor telefon utk dihubungi? Saya akan hantar ejen ke sana utk khidmat nasihat sekali. Thanks.

      Padam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. Salam
    saya minta maaf banyak2 sebab memberi komen disini
    saya mempunyai background dalam bidang plantation(oil palm) dan bidang saya adalah plant nutrition.

    mempromosi teknologi baru dalam bidang pertanian mmg sesuatu yang bagus terutama dalam meningkatkan pendapatan pekebun kecil.

    Setelah menilai product yang tuan promote disini, saya ingin tegaskan bahawa dossage makro dan mikro yang tuan sarankan amatlah sedikit bagi keperluan tanaman seperti sawit. Kelapa Sawit ditanam untuk hasil bagi 25-28 tahun, apalah guna jika cuma dapat berbuah 7-8 bulan dan kemudian pokok menjadi semakin teruk dan kurang produktiviti sepanjang hayatnya.

    baja tuan ni boleh di kategorikan sebagai baja tambahan yang mahal sahaja. N -4%, P 0.3% K 0.3% - secara amnya terlalu rendah bagi kegunaan pokok sawit yang memerlukan input nutrient yang tinggi, walau pun tuan mendakwa bakteria EM dapat menghasilkan nutrient dalam tanah. tetapi berapa peratus yang ia dapat hasilkan. tolong bagi maklumat secara ilmiah, jangan hentam sahaja.

    Baja foliar adalah baja terbaik, kerana setiap nutrients dapat diformulasikan dengan tinggi, tetapi ia perlu di aplikasikan dengan kerap kerana kebanyakan nutrient berada dalam bentuk ion yang senang leaching/hilang disebabkan faktor semulajadi.

    kajian mengenai kelapa sawit telah lama establish, dah setiap keperluan makro dan mikro nutrients bagi pertumbuhan vegetative dan produktiviti buah telah dikira.

    saya rasa baja jenis ini mana2 plantation pun akan menolak penggunaanya kerana terlalu sedikit dan bertentangan dengan praktis agronomi, kecuali pekebun kecil dan kebanyakannya kaum melayu yang kurang pengetahuan mengenai bidang pertanian dan main cuba-cuba.

    saya berharap, tuan dapat tingkatkan ilmu pengetahuan tuan mengenai pertanian sebelum menceburi bidang ini kerana kesian pekebun kecil diluar sana.
    Benarlah akhir zaman ni, ramai orang yang bukan ahli dalam bidang tertentu mengaku dan memberi nasihat seolah-olah merekalah pakar.
    Industri baja ni rosak disebabkan orang yang bukan ahli atau berpengetahuan mengenai pertanian turut sama memberi khidmat nasihat kepada petani di luar sana.

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam...en sy anuar dr pahang...nk ty klu baja dari felda adakah ia berkualiti

      Padam
    2. salam...en sy anuar dr pahang...nk ty klu baja dari felda adakah ia berkualiti

      Padam